A Baccarat Rouge 540 keletkezésének története

Ha van egy illat, amely sikeresen megragadta napjaink korszellemét, akkor az a Maison Francis Kurkdjian – az úttörő parfümkészítő mester, Francis Kurkdjian háza – Baccarat Rouge 540 parfümje.

A történetekkel átszőtt rétegek alatt – a limitált szériás bevezetése mögötti koncepciótól kezdve a hiteles hírességek rajongótáborán át a valódi TikTok-vírusig – ott lapul a parfüm lenyűgöző illata.

Kurkdjian sosem törekedett arra, hogy tömegeket szólítson meg. „2016 januárjában dobtuk piacra a Baccarat Rouge 540-et, egy eau de parfumot, amely a Maison Francis Kurkdjian és a Baccarat találkozásából született, az ikonikus kristályház 250. évfordulójának megünnepléseként” – mesél Kurkdjian.

„Limitált kiadásban, 250 számozott kristálypalackban jelent meg”. Azzal az elképzeléssel, hogy a Baccarat finom kristályok esszenciáját testesítse meg, ahogy Kurkdjian magyarázza, a Rouge 540 név „a 24 karátos aranyporral kevert tiszta kristály metamorfózisát idézi, amelyet 540 Celsius fokon fokozatosan fúzióba hoznak, izzó vörös megjelenést keltve, amelyet a Baccarat »rouge à l’or«-nak, azaz aranyvörösnek nevez”.

baccarat rouge 540

„Tudtuk, hogy ez egy kivételes illat, ezért körülbelül egy évvel később úgy döntöttünk, hogy felvesszük a Maison illatszekrényébe. Az első legyártott mennyiség, amely arra volt hivatott, hogy hat hónapra fedezze a készletünket, kevesebb mint egy hónap alatt elfogyott”. Ez volt a kezdete egy kulturális jelenségnek az illatvilágban.

Szóval, milyen illata van valójában a Baccarat Rouge 540-nek? „Úgy képzeltem el, mint egy költői alkímiát, ahol a jázmin légies jegyei és a sáfrány ragyogása az ámbra ásványi aspektusait és a frissen vágott cédrusfa fás tónusait hordozza” – mondja Kurkdjian. Ez egy gourmand illat, ami azt jelenti, hogy az illata szinte ehetőnek tűnik, de egyensúlyban van a mámorító, bódító édesség és a sós ízek között, ami más irányba tereli.

A Bazaarnak azt mondja: „Ez egy gourmand illat egy egyedi csavarral, amit még soha nem csináltak korábban”. A „csavar” a gazdag ambroxan, az ámbra szintetikus változata, amely a szájban lévő sziruposságnak umami tulajdonságot kölcsönöz. Az eredmény „erőteljes és előkelő”, mondja, hozzátéve, hogy „tartós és erőteljes sillage” van – utalva a nyomra, amelyet viselőjénél hagy. Ez a megkülönböztető tényező is része a vonzerejének.

És akkor ott van Rihanna, aki a Baccarat Rouge 540-et a mainstream beszélgetésekben először szóba hozta. Arról szóltak a hírek, hogy ez volt a kedvenc parfümje (mielőtt elindította volna saját Fenty márkát), hogy milyen mennyei illata van. Hajt minket a kiváncsiság, hogy felfedezzük a hírességek féltve őrzött szépségtitkait – nem csak azokat, amelyek megosztásáért busásan megfizetik őket.

A TikTok felrobbanásáig a Baccarat Rouge 540 nem szilárdította meg igazán kultikus státuszát. Persze, tekintve, hogy a parfümök mélyen kötődnek a kultúrához, a közösségi média ma már nagy hatással van az illatiparra. A „Baccarat Rouge” feliratú videók jelenleg 621 millió megtekintéssel büszkélkedhetnek a közösségi médiaplatformon. Ez mutatja a azt a 21. századi trendet, ami megdöbbentő, tekintve, hogy az interneten keresztül valójában nem lehet a parfümöt megszagolni, kipróbálni.

Parfüm Enciklopédia | Baccarat Rouge 540 – parfüm

forrás | Bazaar

Share your love