A Baccarat Rouge 540 keletkezésének története
Ha van egy illat, amely sikeresen megragadta napjaink korszellemét, akkor az a Maison Francis Kurkdjian parfümház Baccarat Rouge 540 parfümje.
Az izgalmas történetekkel átszőtt rétegek alatt – a limitált szériás bevezetés koncepciójától kezdve a celeb rajongótáboron át a TikTok-os vírusvideókig – ott lapul a parfüm lenyűgöző illata.
Kurkdjian sosem törekedett arra, hogy tömegeket szólítson meg. „2016 januárjában dobtuk piacra a Baccarat Rouge 540-et, egy eau de parfum-öt, amely a Maison Francis Kurkdjian és a Baccarat találkozásából született, az ikonikus kristályház fennállásának 250. évfordulója alkalmából” – mesél Kurkdjian.
„Limitált kiadásban, 250 számozott kristálypalackban jelent meg”. Azzal az elképzeléssel, hogy a Baccarat finom kristályok esszenciáját testesítse meg, ahogy Kurkdjian magyarázza, a Rouge 540 név „a 24 karátos aranyporral kevert tiszta kristály metamorfózisát idézi, amelyet 540 Celsius fokon fokozatosan fúzióba hoznak, izzó vörös megjelenést keltve, amelyet a Baccarat »rouge à l’or«-nak, azaz aranyvörösnek nevez”.
„Tudtuk, hogy ez egy kivételes illat, ezért körülbelül a megjelenés után egy évvel úgy döntöttünk, hogy felvesszük a Maison illatportfólióba. Az első legyártott mennyiség, amely arra volt hivatott, hogy hat hónapra fedezze a készletünket, kevesebb mint egy hónap alatt elfogyott”. Ez volt a kezdete annak a kulturális forradalomnak, amely napjainkban az illatvilágban történik a szemünk láttára.
Szóval, milyen illata van valójában a Baccarat Rouge 540-nek? „Úgy képzeltem el, mint egy költői alkímiát, ahol a jázmin légies jegyei és a sáfrány ragyogása az ámbra ásványi aspektusait és a frissen vágott cédrusfa fás tónusait hordozza” – mondja Kurkdjian. Ez egy gourmand illat, ami azt jelenti, hogy az illata szinte ehetőnek tűnik, de egyensúlyban marad a mámorító, bódító édesség és a sós ízek között.
A Bazaarnak azt meséli: „Ez egy gourmand illat egy olyan egyedi csavarral, amit még soha nem próbáltak ki korábban”. Az eredmény „erőteljes és előkelő”, mondja, hozzátéve, hogy „nagyon tartós és maradandó az illat” – utalva a hatásra, amelyet a viselőjén hagy.
Ott van például Rihanna, aki a Baccarat Rouge 540 parfümöt celebként először hozta szóba nyilvános beszélgetések alkalmával. Arról szóltak hírek, hogy ez a kedvenc parfümje, hogy milyen mennyei illata van – persze ez még azelőtt történt, mielőtt elindította volna saját, Fenty nevezetű brand-jét.
Miért hajt minket mindig a kíváncsiság, hogy felfedezzük a hírességek féltve őrzött szépségtitkait? Persze leginkább nem pont arra vagyunk kíváncsiak, amikor a megosztásáért megfizetik őket.
A Baccarat Rouge 540 parfüm a TikTok felrobbanása után tudta csak igazán megszilárdítani kultikus státuszát. Tudjuk, hogy a parfümök milyen mértékben részei a tömegkultúrának, a közösségi média milyen nagy hatással van az illatiparra. A „Baccarat Rouge” feliratú videók jelenleg 621 millió megtekintésnél tartanak a különböző média platformokon.
Ez a jelenség (hisztéria?) jól mutatja azt a furcsa, 21. századi trendet, hogy egy parfüm úgy lesz sikeres a virtuális felületeken keresztül, hogy ott, abban a térben nem lehet a parfümöt megszagolni, kipróbálni. Őrület.
Parfüm Enciklopédia | Baccarat Rouge 540 – parfüm
forrás | Bazaar